نظری که شما قصد پاسخ دادن به آن را دارید وجود ندارد.
گفتوگوی اختصاصی سایت موسیقی ما با بنیامین بهادری؛ (بخش دوم و پایانی)
بنیامین: من وکیل مدافع شعرهای فرید احمدی هستم
موسیقی ما – مهدی عزیزی و خسرو خسروپرویز: در بخش اول گفتوگوی مفصل سایت موسیقی ما با بنیامین بهادری درباره آلبوم جدیداش و شرایط موسیقی پاپ در ایران صحبت کردیم. در بخش دوم و پایانی این گفتوگو موضوع اصلی بحث کنسرتها و اجراهای زنده بنیامین در ایران و سایر کشورها بود. در ضمن در انتهای این گفت و گو میتوانید فایل صوتی صحبتهای بنیامین با هوادارنش در سایت موسیقی ما را بشنوید و البته به زودی در همین سایت یک گفتوگوی صوتی ویژه نیز از بنیامین خواهید شنید.
بعد از انتشار آلبوم 88 نظرات و بازخوردهای متفاوتی درباره این آلبوم شنیده شد. خیلی از طرفداران بنیامین آلبوم را دوست داشتند و بعضیها هم انتقادهایی به آلبوم داشتند. یکی از نظرهایی که من هم خیلی موافقاش بودم نظر بابک ریاحی پور بود که در واقع معتقد بود عیار قطعات این آلبوم را باید وقتی روی صحنه اجرا میشود سنجید. به هر حال زمان اجرای زنده بنیامین هم رسید و برای خود من سوپرایز جالبی بود که حس و حال و تفاوتهای زیادی بین اجرای قطعات تو در آلبوم که شخصا علاقه زیادی نداشتم و کنسرت که خیلی لذت بردم وجود داشت. البته خارج از تفاوتهای رایج بین اجرای زنده و ضبط استودیویی.
خب اين يك نکته مثبت به حساب ميآيد كه در وهله اول خواننده با آلبوم يك جريان دارد و اجرايش يك جريان متفاوت ديگر. من اصولا اعتقاد دارم بعضي از جريانهاي هنري يك اختلاف عمدهاي با زمان انتشار خود دارند به عنوان مثال به اين فكر كنيد كه انتشار آلبوم بجاي ارديبهشت در اسفند اتفاق به نظرت چه اتفاقي ميافتاد؟
یعنی معتقدی آلبوم به تدریج جا افتاده یا زود منتشر شده و حالا قطعات دلنشینتر شده؟ راستش برای خود من هم عجیب بود که این قطعات که عمدتا از موسیقی الکترونیک و کامپیوتر برای ساختش استفاده شده بود چه طور قرار است روی صحنه اجرا شود و حس و حال ساز و اجرای زنده روی کارهای بنیامین بنشیند و خب ... خیلی بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتم. درگزارش کنسرت هم نوشتم؛اگر تور کنسرتهای بنیامین شروع شود حتما طرفداران جدیدی پیدا میکند.
اگر یک نفر ترانههاي آلبوم را دوست داشته باشه اجرای همان قطعات با همان شکل و شمایل در کنسرت جذابیتی نخواهد داشت. این اتفاق خوبی است که امیدوارم اینطور باشد. اما من کار خیلی خاصی در اجرای زنده نکردم و اگرمنظورت تنظیمهاست که باید بگویم تغییر خاصی نداشتیم . این قطعات در کنسرت از روی قطعه اصلی تنظیم شده بود و فاصله زیادی با آهنگهای اصلی نداشت. یک اعتقاد کوچولو دارم که یواشکی به شما میگم؛ اینکه فکر می کنم آلبوم 88 زود منتشر شد و شاید قطعاتاش تازه کشف شده و این آهنگها تازه به گوش مردم مینشیند.
خودت آلبوم 88 و قطعاتش را چه طور ارزیابی میکنی؟
به نظر شخصي من، آلبوم 88 یک آلبوم کاملا حرفهاي به حساب ميآید. البته نه حرفهاي تر از بنيامين 85 چون این ها با هم قابل مقایسه نیستند.در واقع 88 مثل محصول جدید یک برند میماند. همیشه محصولات جدید از قبلیها بهتر نیستند. ولی به هر حال 88 مال امسال و کار جدید این برند است. خودم هم که نگاه میکنم ساختار کار را ساختار بسیار حرفهای میبینم. فقط شاید زمان انتشار مشکل اصلی آلبوم بود. یکی از دوستام بعد از انتشار آلبوم میگفت که این آلبوم خیلی خوب است ولی انگار مردم انتظار چیز دیگری از تو دارند. حالا شما فرض کن که آلبوم اسفند ماه و بعد از جریان آلبومهایی که قرار بود در سال 88 منتشر شوند به بازار میآمد. فکر میکنم در این شرایط نظرها کمی فرق میکرد. البته من هیچ ادعایی ندارم ولی کاملا به اين معتقد هستم كه اتفاقي كه بايد براي بنيامين بيافتد هنوز نيفتاده. یعنی حتی «دنیا دیگه مثه تو نداره» که واقعا مثل بچهام می ماند یا آهنگهای هیت آلبوم 88 مثل «کجای دنیای» و ... هنوز اتفاق اصلی من نیست. یعنی آن لحظه اوج هنری من هنوز نرسیده است.
فکر کنم تور کنسرتهایت به خصوص در تهران کمک خوبی برای رسیدن به جایی که دوست داری بکند.
آره شاید.
براي حضور اول روي استیج، از اعتماد به نفس بالايي برخوردار بودي و خیلی مسلط آهنگهایت را اجرا کردی از آنجایی که میدانم خیلی کنسرت نمیروی حدس میزنم فیلم کنسرت زیاد میبینی یا از قبل برنامهریزی و تمرین برای اجرا داشتی؟
نه نه باور کن اصلا فیلم ندیدم. تمرین خاصی هم نداشتم. البته اين مسئله را بابك رياحي پور هم به من گفته بود. ولي باور كن من حتی درخانه جديدم كه در حال حاضر سكونت دارم هنوز يك آيينه تمام قد ندارم. در واقع معتقدم در كنسرت كار اضافه اي انجام ندادم خيلي از دوستان و هنرمندان دیگری وجود دارند که اجراهای درست و حرفهایتری از من دارند. من راجع به اجراي زنده ادعای خاصی ندارم و نمي گويم كه اجرايم آنچناني بوده. اما اگر واقعا خوب بوده فکر میکنم غریضی است و خیلی دلیل خاصی ندارد. اگر تمرین میکردم آن وقت میتوانستم ادعا کنم که استاد این کارم ولی چون تمرین خاصی نداشتم هیچ ادعایی هم ندارم.
ترانههای فرید احمدی با موسیقی و سبک کاری تو بسیار هماهنگ است و انگار این شعرو ترانه فقط برای سبک بنیامین جواب میدهد. البته انتقادهایی هم به این ترانه ها وجود دارد. با توجه به نوع شعرها و تکرارها و ... حدس من این بود که در اجرای زنده با این ترانهها به مشکل بر میخوری.
نه! من به شخصه و از ديد يك كارشناس ادبيات فارسي كه ترانهسرا هم هست اين را قبول ندارم. فريد احمدي جوهر شعر را ميشناسد. به نظرم فريد حرفهاي ترين ترانهسراي فارسیزبانی بوده که من در زندگیام دیدم و اختلافاش با نفر بعدی بسیار زیاد است و من اين مسئله را در تئوري به شما اثبات ميكنم. با نشانهگذاری و تاثیرگذاری و ... کاملا کار فرید را می شود اثبات کرد. فريد احمدي شعرهای سپيدي سروده كه هر كس اگر آنرا بخواند سرگيجه ميگيرد. فريد هنرهاي تجسمي، تصوير سازي و ادبيات را خيلي خوب ميشناسد من خودم در هر دو آلبومام نمره اول را به شعر و ترانههايم ميدهم و حرف اول را ميزند. من خودم را اولين وكيل مدافع شعر و ترانه و غزليات فريد ميدانم!(با خنده)
این دفاع جانانه شاید به این دلیل باشد که جنس کار تو با ترانههای احمدی هماهنگ است؟
آره دقیقا چون اصلا این دوتا با هم شکل گرفت. یک سبک موسیقی نبوده که من به فرید بدهم و از او شعر بخواهم یا برعکس فرید به من شعر بدهد و از من موسیقی بخواهد. حتی به لحاظ تایم تولید هم این دو تا در دل هم تولید میشوند. یعنی در لحظهای که شعر ساخته میشده ملودی هم ساخته میشده یا برعکس یک خط ملودی ساخته میشده و بعد شعرش همانجا سروده میشد.
چرا قطعه «كجاي دنيا» را اجرا نکردی؟ سخت بود و يا...؟
اين قطعه را يك بار در كيش اجرا كرديم ولي صرفا به خاطر ملاحظاتي نتوانستيم آن را در جشنواره فجر اجرا كنيم .اما به طور حتم در تور كنسرتهای آمريكا تمامي قطعات را اجرا خواهيم كرد. راجع به سختی اجرا هم باید بگم من در هنگام ساخت يك قطعه اول ازهمه به اجراي زنده آن فكر ميكنم . این قطعه نیز شاید نسبت به بقیه سختتر باشد ولی اصلا این طور نیست که من در اجرای زنده نخوانم.
راجع به گروه موسیقی و نوازندههایی که انتخاب کرده بودی بگو. دوست نداری یک بند حرفهای ثابت برای خودت تشکیل بدهی که همیشه با آنها روی صحنه بروی؟
این گروه که همه نوازندههای حرفهای بودند انتخاب یک مجموعه بود؛ من، آقای رجب پور و ... حتما دوست دارم که بند ثابت داشته باشم .البته همه این بچه ها را دوست دارم و کارشان عالی بود و شاید یکی دیگه از دلائلی که تو در مورد حس اجراها گفتی کار خوب همین بچهها بود. اساسا با همه نوازندههایی که روی سن بودم یک حس واحد داشتیم. ما واقعا میخواستیم همه افرادی که به کنسرت آمده بودند یک شب خوب را تجربه کنند و این حس واحد بین ما شاید یکی دیگه از آن دلیلها برای اجرای متفاوت و پر حس ما به قول تو بود.
راستی من حدس میزدم قطعات 30 ، 40 ثانیهای که در آلبوم داشتی را میخواهی به عنوان سورپرایز در کنسرت کامل بخونی ولی این اتفاق نیافتاد همچین برنامهای داری؟
راستش من خودم هم همین حدس را می زدم! ولی ایدهای خوبی است شاید در آینده این اتفاق بیافتد.
و در آخر صحبت خاصی برای هوادارنت در سایت موسیقی ما داری؟
بعد از انتشار آلبوم 88 نظرات و بازخوردهای متفاوتی درباره این آلبوم شنیده شد. خیلی از طرفداران بنیامین آلبوم را دوست داشتند و بعضیها هم انتقادهایی به آلبوم داشتند. یکی از نظرهایی که من هم خیلی موافقاش بودم نظر بابک ریاحی پور بود که در واقع معتقد بود عیار قطعات این آلبوم را باید وقتی روی صحنه اجرا میشود سنجید. به هر حال زمان اجرای زنده بنیامین هم رسید و برای خود من سوپرایز جالبی بود که حس و حال و تفاوتهای زیادی بین اجرای قطعات تو در آلبوم که شخصا علاقه زیادی نداشتم و کنسرت که خیلی لذت بردم وجود داشت. البته خارج از تفاوتهای رایج بین اجرای زنده و ضبط استودیویی.
خب اين يك نکته مثبت به حساب ميآيد كه در وهله اول خواننده با آلبوم يك جريان دارد و اجرايش يك جريان متفاوت ديگر. من اصولا اعتقاد دارم بعضي از جريانهاي هنري يك اختلاف عمدهاي با زمان انتشار خود دارند به عنوان مثال به اين فكر كنيد كه انتشار آلبوم بجاي ارديبهشت در اسفند اتفاق به نظرت چه اتفاقي ميافتاد؟
یعنی معتقدی آلبوم به تدریج جا افتاده یا زود منتشر شده و حالا قطعات دلنشینتر شده؟ راستش برای خود من هم عجیب بود که این قطعات که عمدتا از موسیقی الکترونیک و کامپیوتر برای ساختش استفاده شده بود چه طور قرار است روی صحنه اجرا شود و حس و حال ساز و اجرای زنده روی کارهای بنیامین بنشیند و خب ... خیلی بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشتم. درگزارش کنسرت هم نوشتم؛اگر تور کنسرتهای بنیامین شروع شود حتما طرفداران جدیدی پیدا میکند.
اگر یک نفر ترانههاي آلبوم را دوست داشته باشه اجرای همان قطعات با همان شکل و شمایل در کنسرت جذابیتی نخواهد داشت. این اتفاق خوبی است که امیدوارم اینطور باشد. اما من کار خیلی خاصی در اجرای زنده نکردم و اگرمنظورت تنظیمهاست که باید بگویم تغییر خاصی نداشتیم . این قطعات در کنسرت از روی قطعه اصلی تنظیم شده بود و فاصله زیادی با آهنگهای اصلی نداشت. یک اعتقاد کوچولو دارم که یواشکی به شما میگم؛ اینکه فکر می کنم آلبوم 88 زود منتشر شد و شاید قطعاتاش تازه کشف شده و این آهنگها تازه به گوش مردم مینشیند.
خودت آلبوم 88 و قطعاتش را چه طور ارزیابی میکنی؟
به نظر شخصي من، آلبوم 88 یک آلبوم کاملا حرفهاي به حساب ميآید. البته نه حرفهاي تر از بنيامين 85 چون این ها با هم قابل مقایسه نیستند.در واقع 88 مثل محصول جدید یک برند میماند. همیشه محصولات جدید از قبلیها بهتر نیستند. ولی به هر حال 88 مال امسال و کار جدید این برند است. خودم هم که نگاه میکنم ساختار کار را ساختار بسیار حرفهای میبینم. فقط شاید زمان انتشار مشکل اصلی آلبوم بود. یکی از دوستام بعد از انتشار آلبوم میگفت که این آلبوم خیلی خوب است ولی انگار مردم انتظار چیز دیگری از تو دارند. حالا شما فرض کن که آلبوم اسفند ماه و بعد از جریان آلبومهایی که قرار بود در سال 88 منتشر شوند به بازار میآمد. فکر میکنم در این شرایط نظرها کمی فرق میکرد. البته من هیچ ادعایی ندارم ولی کاملا به اين معتقد هستم كه اتفاقي كه بايد براي بنيامين بيافتد هنوز نيفتاده. یعنی حتی «دنیا دیگه مثه تو نداره» که واقعا مثل بچهام می ماند یا آهنگهای هیت آلبوم 88 مثل «کجای دنیای» و ... هنوز اتفاق اصلی من نیست. یعنی آن لحظه اوج هنری من هنوز نرسیده است.
فکر کنم تور کنسرتهایت به خصوص در تهران کمک خوبی برای رسیدن به جایی که دوست داری بکند.
آره شاید.
براي حضور اول روي استیج، از اعتماد به نفس بالايي برخوردار بودي و خیلی مسلط آهنگهایت را اجرا کردی از آنجایی که میدانم خیلی کنسرت نمیروی حدس میزنم فیلم کنسرت زیاد میبینی یا از قبل برنامهریزی و تمرین برای اجرا داشتی؟
نه نه باور کن اصلا فیلم ندیدم. تمرین خاصی هم نداشتم. البته اين مسئله را بابك رياحي پور هم به من گفته بود. ولي باور كن من حتی درخانه جديدم كه در حال حاضر سكونت دارم هنوز يك آيينه تمام قد ندارم. در واقع معتقدم در كنسرت كار اضافه اي انجام ندادم خيلي از دوستان و هنرمندان دیگری وجود دارند که اجراهای درست و حرفهایتری از من دارند. من راجع به اجراي زنده ادعای خاصی ندارم و نمي گويم كه اجرايم آنچناني بوده. اما اگر واقعا خوب بوده فکر میکنم غریضی است و خیلی دلیل خاصی ندارد. اگر تمرین میکردم آن وقت میتوانستم ادعا کنم که استاد این کارم ولی چون تمرین خاصی نداشتم هیچ ادعایی هم ندارم.
ترانههای فرید احمدی با موسیقی و سبک کاری تو بسیار هماهنگ است و انگار این شعرو ترانه فقط برای سبک بنیامین جواب میدهد. البته انتقادهایی هم به این ترانه ها وجود دارد. با توجه به نوع شعرها و تکرارها و ... حدس من این بود که در اجرای زنده با این ترانهها به مشکل بر میخوری.
نه! من به شخصه و از ديد يك كارشناس ادبيات فارسي كه ترانهسرا هم هست اين را قبول ندارم. فريد احمدي جوهر شعر را ميشناسد. به نظرم فريد حرفهاي ترين ترانهسراي فارسیزبانی بوده که من در زندگیام دیدم و اختلافاش با نفر بعدی بسیار زیاد است و من اين مسئله را در تئوري به شما اثبات ميكنم. با نشانهگذاری و تاثیرگذاری و ... کاملا کار فرید را می شود اثبات کرد. فريد احمدي شعرهای سپيدي سروده كه هر كس اگر آنرا بخواند سرگيجه ميگيرد. فريد هنرهاي تجسمي، تصوير سازي و ادبيات را خيلي خوب ميشناسد من خودم در هر دو آلبومام نمره اول را به شعر و ترانههايم ميدهم و حرف اول را ميزند. من خودم را اولين وكيل مدافع شعر و ترانه و غزليات فريد ميدانم!(با خنده)
این دفاع جانانه شاید به این دلیل باشد که جنس کار تو با ترانههای احمدی هماهنگ است؟
آره دقیقا چون اصلا این دوتا با هم شکل گرفت. یک سبک موسیقی نبوده که من به فرید بدهم و از او شعر بخواهم یا برعکس فرید به من شعر بدهد و از من موسیقی بخواهد. حتی به لحاظ تایم تولید هم این دو تا در دل هم تولید میشوند. یعنی در لحظهای که شعر ساخته میشده ملودی هم ساخته میشده یا برعکس یک خط ملودی ساخته میشده و بعد شعرش همانجا سروده میشد.
چرا قطعه «كجاي دنيا» را اجرا نکردی؟ سخت بود و يا...؟
اين قطعه را يك بار در كيش اجرا كرديم ولي صرفا به خاطر ملاحظاتي نتوانستيم آن را در جشنواره فجر اجرا كنيم .اما به طور حتم در تور كنسرتهای آمريكا تمامي قطعات را اجرا خواهيم كرد. راجع به سختی اجرا هم باید بگم من در هنگام ساخت يك قطعه اول ازهمه به اجراي زنده آن فكر ميكنم . این قطعه نیز شاید نسبت به بقیه سختتر باشد ولی اصلا این طور نیست که من در اجرای زنده نخوانم.
راجع به گروه موسیقی و نوازندههایی که انتخاب کرده بودی بگو. دوست نداری یک بند حرفهای ثابت برای خودت تشکیل بدهی که همیشه با آنها روی صحنه بروی؟
این گروه که همه نوازندههای حرفهای بودند انتخاب یک مجموعه بود؛ من، آقای رجب پور و ... حتما دوست دارم که بند ثابت داشته باشم .البته همه این بچه ها را دوست دارم و کارشان عالی بود و شاید یکی دیگه از دلائلی که تو در مورد حس اجراها گفتی کار خوب همین بچهها بود. اساسا با همه نوازندههایی که روی سن بودم یک حس واحد داشتیم. ما واقعا میخواستیم همه افرادی که به کنسرت آمده بودند یک شب خوب را تجربه کنند و این حس واحد بین ما شاید یکی دیگه از آن دلیلها برای اجرای متفاوت و پر حس ما به قول تو بود.
راستی من حدس میزدم قطعات 30 ، 40 ثانیهای که در آلبوم داشتی را میخواهی به عنوان سورپرایز در کنسرت کامل بخونی ولی این اتفاق نیافتاد همچین برنامهای داری؟
راستش من خودم هم همین حدس را می زدم! ولی ایدهای خوبی است شاید در آینده این اتفاق بیافتد.
و در آخر صحبت خاصی برای هوادارنت در سایت موسیقی ما داری؟
منبع:
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 اردیبهشت 1389 - 00:00
دیدگاهها
چرا فایل صوتی مصاحبه را روی سایت برای دانلود نمی گذارید؟
مرسی بابت مصاحبه
آرزوی موفقیت برای بنیامین عزیز
(یک توصیه به بنیامین: درمورد ترانه ی نگران یه کمی تجدید نظر کنه... منظورم چند خط اولشه...)
صداش قشنگه ولی شعرای بی معنایی داره و همین شعرا روی اهنگاش عالی نشسته
chera mosahebeye benyamino file sotisho nazashtid?????????????? ma mikhastim sedaye aghaye azizio beshnaviiiiiiiiiiiiiiiiiiiim :(
امیدوارم در کنسرت بعدی بنیامین آهنگ "کجای دنیای"رو بشنویم.
ممنون بابت مصاحبه؛فقط قسمت آخرش بنیامین صحبت خاصی برای هوادارانش نداشت؟؟؟؟؟؟؟آخه چیزی ننوشتین...
موسیقی ما: قسمت آخر مصاحبه را باید گوش کنید
واقعا کارهاتون عالیه
دستتون درد نکنه
یه دونه ای ...............
سلام...مرسی بابت مصاحبه...
در مورد فرید کاملا موافقم با بنیامین...یه قسمت بزرگی از موفقیت بنیامین و آلبومش به خاطر کار فریده..چون ترانه هاش کاملا حرفه ای وخیلی قشنگن...تو این دو تا ترانه ی آخرش هم(بوی عیدی و نگران) که دیگه واقعا گل کاشت..دمش گرم...
فقط وفقط بنیامین بهادری........مرد اول پاپ ایران.....
فقط وفقط سید فرید احمدی.....مرد اول ترانه سرایی در ایران....
سلام دوستان بی انصافی نکنین من خودم طرفدار چاووشی ام ولی بنیامین رو حرفه ای تر می دونم هم از لحاظ ترانه هم تنظیم.بنلامین جون دوست داریم(البته بعد از چاووشی)
ای وای عاشق دنیا کجای دنیا
من تو رو تو رو من تورو من من تو رو
افتاب ساعت چشمات مهتاب ستاره نمیخوام نمیخوای نخوا
و ...
واقعا این اهنگا و شعرا دفاع کردن هم داره از این خواننده ها زیاد اومدن که با این شعرها و اهنگا یه شبه معروف شدن ولی چند سال بعدش اصلا اسمی ازشون نمونده
آقای میلاد
می بینی که بنیامین بعد از 4 سال محبوبیتش کم که نشده هیچ بیشترم شده...
تا کور شود هرآنکه نتواند دید
نگاع کن وقت خودشون رو صرف کی میکنن بنیامین!!!
کسی که خودشم نمیدونه چی می خونه واقعا که فقط سرهم می کنه ومی خونه واسه موسیقی کشور متاسفام که از امسال این آقا توش هست.
ایران داخلش چندتا خواننده خوب وعالی بیشتر نه.
اونم رضا صادقی،احسان خواجه امیری،محسن یگانه،محسن چاوشی همین
هم سبکش بی معنی هست هم شعراش
اهنگای بدرد خنده میخوره
اون البوم اولش هم شانسی شانسی به خاطر اهنگ دنیا دیگه مثه تو نداره گرفت و معروف شد مردم هم به اهنگایی گوش میدن که معنی داشته باشه نه از این اهنگای ... الان که معلومه جز 10 تا خواننده محبوب داخل هم نیست البته شاید در خوشبینانه ترین حالت باشه نهم یا دهم چند تا طرفدارش هم اکثرا دخترای 15 16 ساله ان که دو سه سال بزرگتر شدن و یه کم فهمیده تر شدن خودشون میفهمن
چشم حسودها کورکه نمی تونن ببینند خداشکر که بنیامین روزبه روز داره پیشرفت می کنه حالا خیلی ها میگیره که بعضی ها چشم دیدارش ندارن فقط بنیامین ممنون ازمصاحبه بعضی هااین جا جزمسخره کردن تفریح دیگری ندارن برید خوش باشید مهم واقعیت که دارن همه می بینند اون محبوبیت چشم گیر بنیامین بنیامین یک پدیده است توموسیقی پاپ
مثل همیشه عالیه
کسانی که از بنیامین وسبکش خوششان نمیاد لطفا با اظهارات بیجا وغیر قابل قبول اینجا را اشغال نکنند کسی نخواسته شما این هنرمند را قبول داشته باشید یا نه
سلام.ممنون از مصاحبه تون.
نظرات بعضی از دوستان واقعا جالب توجهه!
اگرچه انتظار بیشتری نمیشه از بعضی ها داشت. بسیار خوب دوستان، شما به همون ترانه های با معنی و مفهوم !! مورد علاقه تون گوش بدید و ما رو هم راحت بذارید، لطفا!
من همینجا اعلام می کنم یک دختر 24 ساله هستم که ترانه های فرید احمدی رو خیلی دوست دارم بخصوص ترانه بوی عیدی. عالی بود.
یکی از وبسایت هایی که انصافا نقش بسیار برجسته ای در موسیقی کشور به خصوص موسیقی پاپ دارد سایت موسیقی ما هست که به روزترین و معتبرترین اخبار را درباره موسیقی به سمع و نظر علاقمندان می رساند .
((نقد کامل آلبوم جدید م.یگانه به زودی در وبلاگ موسیقایی))
چی رو گوش کنیم بعد خط آخر که دیگه چیزی نیست؟
اول از تمامی زحمت کشان موسیقی ما تشکر می کنم و خدا قوت می گم .از مصاحبه تون با مرد اول پاپ بسیار تشکر می کنم.مرد ما خوب می دونن برای چه البومی زحمت کشیده شده و ارزش گوش کردن داره به خاطر همین البوم بنیامین رکورد فروش و شکوند.بنیامین تو خواننده های محبوب اول شما ندیدی!!اتفاقا همون طرفدارای بنیامین که به قول بزر گتر شدن الان بیشتر بنیامین و دوست دارند.الان می دونن و مطمئن هستند که بنیامین بی نظیره
آقای محترم علیرضا لطفا مواظب لحن حرف زدنتون باشید با توهین وتحقیریک هنرمند وطرفدارانش میخواهید ارزش این هنرمند کشورمان را به زیر سوال ببرید؟این مصاحبه چه چیزی را نشان میدهد بلی این نشانه ارزش دادن به هنرمندی است که صرفا فقط خواننده نیست بلکه ایشان شعر و ترانه را خیلی خوب می فهمند و در ثانی هر هنرمندی طرفداران خودش را دارد شما لازم نیست که تکلیف تعیین کنید اول بروید ادب یاد بگیرید بعد اظهار نظر بکنید
می دونید چیه شاید شعر نگرانم یک ذره سطحی باید ولی منظور فرید احمدی چیه معنیش این که پستچی بدون نامه هاش دیگه پستچی نیست همه چیش به نامه هاش بستگی داره یا اون بیماری که قرص هاش گم کرده باشه بدون قرص هاش دیگه شاید نباشه یا ترانه سرایی که ترانه ای نداره نمیشه بهش گفت ترانه سرا دراخر مثل عاشقی که معشوقش گم می کنه نگران غرورش این ها همه یک پل ارتباطی بهم درابعا دمختلف که از هرشخصیتی داره توضیح میده طوری ربط میده به یک عاشق دراخر لیندا خانم شما خیلی درضمینه ترانه تخصص دارید که این طورحرف می زنید فرید احمدی بهترین ترانه سراست ترانه های بی نظیری هم گفته مثل قطعات البوم88و85 یاهمون بوی عید ی حالا به خاطریک ترانه که نباید زیر سوالش ببریم واقا هومن نگرا ن نباشید اون کار فقط یه اتود بوده مطمئن باشید بنیامین عوضش می کنه بنیامین فقط برای یک تجربه جدید اون قطعه خونده اقا هومن بنیامین ازاین حواس جمع تر رازاین هاست این قطعه اصلا نمی خواد توی البوم بعدی بنیامین قرار بگیره فقط یک اتود بود ولی خدایی ملودی که بنیامین روی نگرانم گذاشت بودخیلی زیبا بود
http://www.music64.blogfa.com
CONSERT FAGHAT CONSERTE AMIR TABARI O SOHRAB PAKZAD BA NAVAZANDEGITE MOHAMAD REZA GOLZAR VA BE RAHBARIYE NIMA VARASTE IN YANI CONSERT
مهران ماست یادت رفت یه دیسکانکت کنی بعد نظر بدی یا برنامه تغییر ایپیشو روشن کنی ؟ هههههههههه
Mas : 212.95.138.186
مهران : 212.95.138.186
الان ماست میاد میگه من تو خونه بودم یکی اومد تو خونمون منو گروگان گرفت اونم مهران بود اسمش بعد اومد اینجا نظر داد با کامپیوتر من هاهاها
از خیلی از شعرای فرید احمدی خوشم میاد ولی بعضیاشون دیگه خیلی یه جورین! مثلا همین اخریه . نگرانم . به نظرم مسخره بود و جای دفاع نداره
mamnoon az benyamin aziz
kheili mamnoon az shoma baraye gozashtane in mosahede
man ham be nazaram farid ahmadi kheili fogholadast
be omide cn benyamin da tehama
منم خودم ترانه های فرید احمدی دوست دارم مثل بوی عیدی ویا شومینه رفیقا میگن و.....بهترین ترانه سرایی که تا حالا دیدم دوستان عزیز شعرنگرانم فقط یه اتو د بوده کامل نشده امیدوارم بهترین از این بشه درهرحال فرید احمدی بی نظیر
لیندا خانم جون من به خاطر خودت میگم برو یه خورده ادبیات یاد بکیر تا بدونی معنی سکته ای که قرص هاشو گم کرده باشه (به مثال تولد دوباره شانس زندگی مجدد برا ی همین به قرص وابسته است)یه عاشق دوباره با عشق متولد میشه وبه عشق وابسته است.این قطعه بسیار زیباست .ملودیش فوق العاده است.بنیامین مرد اول و برتر پاپ
تیریک به بنیامین
زندگی با تو.........
عاشقی با تو.........
نگیر هواتو........
نبر صداتو .........
خاک بر سر تو........
این چه وضع خوندنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من بنیامین صداش خوبه ولی روی شعرای قشنگ و با معنا نه شعرای گلمنگولی فرید احمدی!!با این شعرا بنیامین از دست رفت!!!!!!!1یا میخون:
نگرانم واسه اون پستچی که نامه هاشو .......
نگرانم واسه اون شاعری که ترانهاشو......
..........
.........
نگرانم واسه اون سکته ای که قرصاشو گم کرده باشه!!!!!!!!!
واسه این بیت تا 3 روز خندیدم حتی تو خواب!!!!!!!!طرفدارای با غیرت بهش بگید فریدو بیخیال شه
بنیامین تو رو خدا مواظب باش
شعر نگران رو عوض کن
ما تو رو به راحتی به دست نیاوردیم که به این راحتی از دست بدیم
تو واقعا کارت تکه مختص به خودته
حتی اجرای زنده تو کنسرت
حتی لباس پوشیدنت که همه هنوز تو بهت هستن که ساده و شیک میپوشی
فقط بنیامین تو رو خدا مواظب باش مواظب خودت و آهنگات و شعرات...
من لعنتی هومن.
وای صدای بنیامین خیلی با احساسه
در ضمن نقد کردن با اهانت کردن فرق میکنه..
ترانه های فرید احمدیم خوبو بد داره بالاخره..قرار نیس همه کاراش تک باشه که ولی خداییش این بیت مثه سکته ای که قرصاشو .... خیلی بده.اصلا تا شنیدم کلی تعجب کردم..درسته معنیش قشنگه ولی همه چیو در قالب یه ترانه نمیشه گفت
در ضمن من خودم یه ترانه سرام یعنی نظرم کارشناسی بود..!!!
به هر حال با آرزوی موفقیت واسه تمومه زحمت کشا تو حرفشون
یا علی
بچه هاچرا انقدر بحث میکنید؟هر کی ازاده نظرشو بگه اگرم منطقی نباشه خودش ضایع میشه...چرا اعصابمونو خردکنیم؟؟؟
باتشکراز فرزاد عزیز !ما داریم خودمونو میکشیم واسه سبک وشعرای تاپش اون وقت تو یه جمله تمام احساس مارو خشک میکنی که نکن اینکارارو خب چرا با روحیه ی ما بازی میکنی؟
سلامی به زیبایی یک غزل عاشقی!
یک آسمان،یک نیمکت،یک جای خالی
دیگر نمی بینم تو را در این حوا لی
دیگر نمی بینم تو را در خلوت باغ
با روی سیب و خنده های پرتقالی
یک استکان لبخند با قند نگاهت
تا عمر دارم سازدم حالی به حالی
چتری گرفتم تا....( الخ)----------------------------------------------------
انتظارتان را می کشم...
به نظر من همه ی شعر های فرید احمدی اس و بیسته به من که یه شاعر تازه متولدشده ام وشعرای دست وپا شکسته میگم الهام میده سوژه میده دلیل میده واسه شعرام بهم عشق میده امید میده شاید علت این قشنگی عشق باشه همون عشقی که هم تو شعرای فرید هم تو صدای بنیامین وجود داره پس من هم همین جا اعلام میکنم دومین وکیل مدافع فرید منم...: )
معنی این شعرارو ادم وقتی میفهمه وحس میکنه که اون شرایط رو تجربه کرده باشه
شما که یه همچین نظری داری چرا خبرهای بنیامین رو میخونی سبک بنیامین خاص خودشه ولی همه ی اینایی که شما انتخاب کردی سینا یک سبک واحدو دنبال میکنن
دمت گرم
الان این که گفتی ینی چی دقیقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افزودن یک دیدگاه جدید